Dvě
zmrzliny denně zvyšují šanci na otěhotnění
Také si myslíte, že "zdravý" životní styl je tou nejlepší
cestou k vytouženému potomkovi? Omyl. Ženy, které se omezují v jídle, totiž
svoji šanci na otěhotnění naopak snižují. Takové závěry alespoň přinesla studie
amerických lékařů zabývajících se neplodností.
Výzkumníci z Harvardské univerzity a z nemocnice v Bostonu sledovali po dobu
osmi let 18 555 pacientek ve věku 24 až 42 let, které během této doby buď
otěhotněly, nebo se o početí potomka snažily. Do studie byly zařazeny jen takové
pacientky, u nichž do té doby nebyla nikdy potvrzena diagnóza neplodnost.
Všechny tyto ženy podstoupily podrobná gynekologická vyšetření a odpovídaly na
řadu otázek týkajících se pravidelnosti menstruačního cyklu a možných poruch
ovulace. Lékaře navíc zajímalo i přesné složení jejich jídelníčku – co, v jakém
množství a jak často jedí.
Nízkotučná dieta sice vede ke štíhlé linii, ale...
Během osm let trvající studie se poruchy ovulace a menstruace objevily až u
438 žen. Výzkum ukázal, že se tak dělo u především u těch, které denně jedly
více než dvě jídla chudá na tuky. Naproti tomu u žen, které si dopřávaly jídlo s
vyšším obsahem tuku (třeba smetanové jogurty nebo i zmrzlinu) více než jednou
denně, lékaři zjistili o 25 % nižší riziko poruch ovulace a s tím spojených
potíží s otěhotněním.
Přítel jménem tuk
Teď si možná říkáte, zda zařazení potravin, jako jsou bůček, sádlo, tučné
smetanové sýry, jogurty a podobně, do jídelníčku je opravdu to pravé ořechové.
Nic se samozřejmě nesmí přehánět. Při konzumaci velkého množství zejména
živočišných tuků se můžeme dočkat především problémů se srdcem.
Rada lékařů, kteří se podíleli na výše zmíněné studii,
tedy zní:
Ženy, které chtějí otěhotnět, by měly zkusit na nějakou dobu změnit své
stravovací návyky:
- nesnažit se hubnout
- zařadit do jídelníčku plnotučné mléko, jogurty a sýry, klidně si dát i
zmrzlinu. Stačí ale sníst dva takové pokrmy denně, víc by už zase nebylo
žádoucí.
Těhotná... a obézní?
Pokud se ženě podaří otěhotnět, může se vrátit zpět k původní stravě. Jen
tak si nebude zvyšovat zdravotní rizika plynoucí z dlouhodobého nadměrného
přísunu tuků, jako je kornatění cév, cukrovka atd.
Pro začátek zkuste třeba tohle: až budete příště nakupovat, sáhněte po klasickém
– nikoli light – jogurtu, neobávejte se sýrů s více než 30 % tuku a v mrazicím
boxu si vyberte zmrzlinu, kterou máte nejraději.
Zdroj:
www.zenska-neplodnost.cz